10 דברים שלא ידעתם על קידום אורגני בגוגל

קידום אורגני בגוגל הוא עולם טכני ומורכב מאוד. חלק לא קטן ממנו, מתרחש מאחורי הקלעים. ואכן, לא כל הגורמים בעולם זה יודעים מה האחרים עושים ובעיקר – מה בדיוק גוגל עושה שם, מאחורי הקלעים? מה השינוי העדכני שהיא הכניסה ולמה? מאוד מסתורי כל העניין הזה. אם אתם לא מומחי קידום אורגני, אלה עשרה דברים שאולי יפתיעו אתכם:

כדאי לשלם יותר!

קל לקבל את הרושם, שאין צורך להשקיע הרבה מבחינה כספית בקידום אתרים אורגאני. דברים רבים שנעשים במסגרת גישה זו, "יעבדו" עבורכם לאורך זמן. גם נראה שקל מאוד למצוא מומחים לקידום מסוג זה, אשר צצים כפטריות לאחר הגשם. או לאחר הקורס האחרון שהסתיים ונראה לפעמים, שאחד מסתיים בכל יום. כנקודת מוצא, חשוב לדעת מה המחיר לקידום אתרים, כך שיהיו לכם לכל הפחות סדרי גודל. אך כעת, חשוב להוסיף למשוואה את הכלל הקלאסי – על מומחיות משלמים ומומחיות מביאה לתוצאות האופטימאליות. יש בהחלט הבדלים משמעותיים בתועלת, מעבודה עם מקדם מתחיל ולא איכותי במיוחד, לעבודה עם חברה מנוסה בעלת צוות איכותי, דוגמת ריגו מרקטינג. לכן, מי שלא ישקיע מספיק בקידום האורגני, "ישקע" בתוצאות החיפוש. ומה המחיר המדויק? תלוי בצרכים הספציפיים של כל עסק.

ועוד תשעה

מעבר לנקודת המפתח החשובה של המחיר, אלה תשעה דברים מעניינים נוספים, שכדאי לדעת על קידום אורגני:

  1. למקדמים יש כובעים – במסגרת הטכניקות הרבות לקידום אתרים, יש כאלה שאינן עולות בקנה אחד עם ההמלצות הרשמיות של מנועי החיפוש. אלה מכונות לעתים שיטות black hat. זאת, בשונה מ-white hat.
  2. לביטויים יש זנב – אחד ההיבטים של ביטויי חיפוש, הוא חלוקתם למה שמכונה ביטויי זנב ארוך וביטויי זנב קצר. זנב ארוך מתייחס לרוב לביטויים ארוכים יחסית, שאינם נפוצים במיוחד וההיפך (לגבי זנב קצר). יש לנושא זה חשיבות רבה לקידום אורגני ומומלץ להתעמק בכך.
  3. לא לחכות לסוף – קודם נבנה אתר ואז נשקיע בקידום? לא בדיוק. את נושא קידום האתר האורגני, חשוב לקחת בחשבון עוד בשלבי התכנון הראשוניים שלו.
  4. גוגל מפעילה רשת עכבישים – קידום אורגני, מכוון לרגע שבו גולש יבצע חיפוש במנוע חיפוש. זה לא אומר שמנועי החיפוש פסיביים וסתם כך יושבים וממתינים. בין השאר, הם מפעילים כלים לזיהוי אתרים חדשים ושינויים באתרים. אלה "זוחלים" ברחבי האינטרנט וידועים גם בשם spiders.
  5. גם ביצועי האתר משפיעים – רבים לא מודעים לכך, שגם זמינות האתר ומהירות טעינת תכניו משפיעים על דירוגו במנועי החיפוש.
  6. מאיפה הלקוח מגיע? – נאמר שיש לכם אתר לאטרקציה משפחתית מסוימת. מה מיוחד בגולשים שמחפשים מידע זה? אחד הדברים כפי הנראה, הוא חיפוש כאשר הם בדרכים! משמע, התאמת האתר לסמארטפונים, שמומלצת תמיד, חשובה במיוחד בקידום אתרים ספציפיים.
  7. חיפוש קולי – בשנים האחרונות הופיע והתחזק נושא החיפוש הקולי. חשוב לקחת בחשבון, שהוא מכניס לתמונה שיקולים מיוחדים מסוימים. למשל, אנשים מתנסחים מעט שונה בדיבור לעומת הקלדה.
  8. אפשר לקדם לבד! – נכון. אפשר ללמוד קידום אורגני לבד ובחינם ובכך לחסוך ים של כסף! במידה ותוכלו לפנות לעצמכם די זמן ללמוד זאת, לתרגל זאת, לצבור ניסיון, להשתפר, לעסוק בכך עבור האתר שלכם וכל זה, במקביל לטיפול בעסק המרכזי שלכם.. אז אפשר? כן. כדאי?
  9. ניהול מוניטין – קידום אורגני משפיע גם בכל הנוגע למוניטין העסק. ניתן להיעזר בו, גם כאשר מעוניינים לשפר מוניטין שנפגע.

10 דברים שלא ידעתם על קידום אורגני בגוגל

לסיכום

עולם קידום האתרים האורגני הוא עולם מעניין וכמו שאומרים – "ידע הוא כוח".

נגישות
גלילה לראש העמוד