10 שירותי ענן שכל ארגון חייב להכיר

אין כיום כמעט עסק מודרני, שלא עובד עם שירותי ענן כאלה ואחרים. שירותי הענן מספקים להם שורה ארוכה של יתרונות, כולל גמישות עסקית רבה ופינוי זמן, מהטכני השוטף, לעסקי והחשוב יותר. אלה עשר דוגמאות, לשירותי ענן בולטים לעסקים:

NOC

רשתות שונות, בעיקר החיבור לרשת האינטרנט, חיוניות לתפקוד השוטף של עסקים. חשוב לזהות בהקדם תקלות בתפקודן וחוסר זמינות של נכסים עסקיים שמחוברים דרכן (למשל אתר). לכל זאת ועוד, דואג Network Operations Center. שירותי NOC לניטור ובקרה מגיבים לכך במהירות המרבית, על פי נהלים מוגדרים מראש. באופן כזה, נזקים שונים נמנעים או לכל הפחות מצטמצמים.

שרתים

אחד השירותים הנפוצים ביותר, הוא שימוש בשרתים וירטואליים באינטרנט. שימוש בולט במיוחד בשירות כזה, הוא עבור אירוח והפעלת אתרי אינטרנט. שרתים אלה מסוגלים להתאים עצמם במהירות ובאופן אוטומטי, לדרישות משאבים משתנות. בכך, הם מהווים פתרון אטרקטיבי מאוד לעסקים.

אחסון ושיתוף קבצים

שירותי עזר לאחסון ושיתוף קבצים, מוסיפים נוחות וגמישות רבה למטלות אלה בעסקים. מדובר על אחסון, שינוע וסנכרון מידע עסקי לסוגיו, בין התקנים שונים, במיקומים פיזיים שונים. הכול באמצעות ובתיווך, של שמירה מרוחקת של המידע בשירות ענן. דרופבוקס הוא דוגמה ידועה לכך.

10 שירותי ענן שכל ארגון חייב להכיר-

גיבוי

גיבוי מידע הוא דבר חשוב מאוד בעסקים. חשיבותו גוברת בהדרגה, ככל שההסתמכות על המחשוב גדלה. שירותי עזר לנושא זה מקלים על גיבוי ושחזור מכל מקום ובכל זמן. העובדה שהגיבוי ממוקם מחוץ לעסק והרחק ממנו מבחינה גיאוגרפית, מוסיפה לגיבוי עוד נדבך של בטחון.

DRP

בהמשך לנושא הגיבוי, נושא חשוב נוסף הוא התאוששות מאסון. תכניות התאוששות מאסון, יוצאות מנקודת מבט רחבה יותר מאשר גיבוי בלבד. שירותי עזר בתחום זה מסייעים להתאושש בכלל, במגוון מקרי משבר עסקי.

אבטחה

שירותי ענן בתחום האבטחה, מסייעים לאבטח גם מערכות מחשוב פנים עסקיות וגם מערכות ענן. אלה יכולים להיות שירותי Firewall, הצפנת תקשורת של עובדים בדרכים בעזרת VPN ועוד.

ניהול תקשורת

התקשורת הארגונית המורכבת ומנוהלת באמצעות מערכות מתוחכמות למדי. בעבר מרכזיות טלפוניה עסקיות היו מסורבלות למדי, אך כיום הדברים פשוטים ויעילים יותר, בסיוע שירותי מרכזיות IP "בענן" וכלים שונים לניהול מוקד טלפוני או שירותי טלפוניה תוך עסקיים.

תוכנות ניהול עסקי

בניהול המחשוב בארגונים, ישנו שימוש רב בכמה סוגי תוכנות רב תכליתיות, שמרכזות פעילות עסקית מכמה סוגים חשובים. אלה לרוב תוכנות CRM (Customer relationship management) או ERP (Enterprise resource planning). לאלה ולנוספות, יש כיום מקבילות בשירותי ענן.

דואר אלקטרוני 

דואר אלקטרוני הוא כלי תקשורת וותיק וחשוב מאוד בעסקים. למרות כניסתם של מגוון כלי תקשורת נוספים לאורך השנים כמו וואטסאפ עסקי, הוא ממשיך להיות נפוץ ושימושי. ייחודו, בכך שהוא סטנדרט דה פקטו ושהוא כלי תקשורת א-סינכרוני (לא דורש תאום זמנים בין הצדדים).

הנהלת חשבונות כשירות

ניתן לבצע כיום את הנהלת החשבונות השוטפת, באמצעות שירותי עזר ייעודים לנושא זה. כך מקדמים "משרד ללא נייר" ומאיצים תהליכים, דוגמת הפקת חשבוניות וקבלות.

לסיכום

רשימת שירותים בסיסית זו, מכסה את רוב שירותי הענן החשובים לעסקים. כדאי להתחיל ממנה ולהרחיב, על פי דרישותיכם המיוחדות.

השארת תגובה