עשרת הדרכים לבניית אתר מנצח

אתרים הם כיום למעשה מערכות מורכבות למדי. אם לא מדובר באתר מידע פשוט במיוחד, יש בהם לרוב מגוון של סוגי תכנים, מנגנונים שונים לקבלת פידבק מהלקוח, סרטונים, צ'טבוטים, מנגנוני מכירה ועוד. כל אחד מנושאים אלה, הוא למעשה עולם טכני מיוחד בפני עצמו. עם זאת, עבור בניית באתר העסקי האולטימטיבי, ישנם כמה "כללי אצבע" שכדאי תמיד לקחת בחשבון:

תשתיות איכותיות

אי אפשר לבנות מערכת איכותית, על גבי תשתיות רעועות. לכן, התחילו מבחירת תשתיות לאתר, ברמה גבוהה. לדוגמא: בכל הנוגע לשרתי vps השתמשו בשירותים של חברת קמטרה. שרתים, אחסון, רישות, הפלטפורמה שעליה בונים את האתר, הרכיבים הטכניים השונים דוגמת "עגלת קניות" – כדאי מאוד שהכול יהיה ברמה גבוהה.

קביעת מטרות עסקית

עוד לפני תכנון האתר ובנייתו, חיוני להגדיר היטב את המטרות העסקיות עבורו. אתרים רבים סובלים מ"פיצול אישיות", שמתבטא בכך שבעליהם רוצים שהם ישמשו עבור יותר מדי מטרות. חשוב לא להתפזר ליותר מדי כיוונים, בכדי שלא ליצור אתר עמוס ומבלבל. הגדרה ברורה של המטרות העסקיות מראש, תאפשר לתכנן ולבנות אותו במדויק ולצמצם במידת האפשר את שלבי הבניה והתיקונים שיידרשו בהמשך.

עשרת הדרכים - לבניית אתר מנצח

אפיון

חיוני לאפיין את האתר באופן יסודי ומסודר. האפיון הוא הזדמנות לכל המעורבים בדבר, להבטיח שהם מתואמים ביניהם, להעלות ולשים לב לנקודות מחלוקת וללבן נושאים אלה מראש. עיסוק בדברים כאלה בהמשך, עלול להתבטא בשינויים מסורבלים רבים.

שימושיות

היבט חשוב ביותר בבניית אתרים, הוא השימושיות של האתר. לא פעם, השימושיות נפגעת על חשבון המראה היפה של האתר. לדוגמה: גישה מינימליסטית שאיתה הולכים רחוק מדי, עד למצב שבו ממשק המשתמש לא ברור ("איפה לוחצים"? "איפה.."? ו"איפה…"? אז אולי תזכו באיזה פרס על האתר הכי יפה לשנת תרפפו, אבל כמה לקוחות איבדתם בגלל זה? שימושיות היא דבר שמי שמתכנן את האתר ואת ממשקי המשתמש שלו, חייב להבין בו ולקחת אותו בחשבון.

אבטחה

כיום, אתר לא מאובטח מזמין צרות ועלול לפגוע בתדמית העסק לאורך זמן. אבטחה הוא נושא בו ניתן להשקיע המון – "בור ללא תחתית". למרות זאת, אפשר וחשוב מאוד, ליישם אמצעי אבטחה בסיסיים.

גיבוי

חשוב מאוד לארגן דרכים ונהלים קבועים, לגבות את האתר. כל נושא הגיבוי צריך להיות מתוכנן בשלב מוקדם ולהיבדק תקופתית.

תיעוד

תכנון האתר, הקוד שלו ותהליך בנייתו, צריכים להיות מתועדים. תיעוד כזה, יאפשר לכם שלא להיות תלויים במפתח אחד ספציפי. הוא גם יקל בעתיד לאחרים, לבצע שינויים ולפתור תקלות.

קידום

כידוע, נושא קידום האתר במנועי חיפוש ובכלל, משמעותי מאוד כיום. ישנם היבטים בהם לוקחים זאת בחשבון כבר בבניית האתר. כמובן, גם בהמשך לגבי תכניו (שיווק באמצעות תוכן).

בדיקות יסודיות

בהמשך, מבצעים בדיקות שונות ומדידות, בכדי להבטיח שכל זה אכן "עובד" מול משתמשים אמיתיים, מבין קהל הלקוחות האופייני שלכם.

ניטור ומדידות

חשוב לנטר את תפקוד האתר ולמדוד את מידת הצלחתו. אם לא תמדדו – איך תדעו אם הוא משיג את המטרות?

לסיכום

נקודות מפתח אלה אינן היחידות שחשובות, אך הן יכולות לשמש כבסיסי חזק מאוד, לבניית אתר מנצח.

השארת תגובה