10 דברים שלא ידעתם על קניות באינטרנט

תשכחו מהימים שבהם הייתם צריכים לצאת מהבית כדי לקנות משהו. היום, אפשר לקנות הכול באינטרנט, מהבגדים הכי אופנתיים ועד לריהוט החדש שתמיד רציתם. אבל, איך יודעים איזו חנות מקוונת היא הטובה ביותר ומהם הטרנדים החמים ביותר בעולם הקניות המקוונות? במאמר הזה, תגלו עובדות שלא ידעתם על קניות באינטרנט!

מה העתיד של הקניות המקוונות?

קניות באינטרנט הן כבר מזמן חלק בלתי נפרד מחיינו. אנחנו קונים הכול, החל מבגדים ומזון ועד לחפצי חשמל ורהיטים. היקף המסחר המקוון העולמי צפוי להגיע ל-4.9 טריליון דולר עד 2025, כך שזה לא מפתיע שאנחנו רואים יותר ויותר אנשים עוברים לקניות באינטרנט.

איפה קונים הכי הרבה?

תאמינו או לא, אבל המדינה עם שוק המסחר המקוון הגדול ביותר בעולם היא סין! בשנה האחרונה, סין רשמה היקף מכירות של 2.2 טריליון דולר באינטרנט, יותר מפי שניים מארצות הברית, שהגיעה ל-1.1 טריליון דולר. הסיבה לכך היא שהאינטרנט הפך לחלק בלתי נפרד מחייהם של הסינים. יותר ויותר אנשים שם משתמשים באינטרנט כדי לקנות מוצרי צריכה, החל מבגדים וריהוט ועד לציוד אלקטרוניקה ושירותים.

מה לגבי ישראל?

האם ידעתם שישראל היא בין המדינות המובילות בעולם בקניות באינטרנט? 95% מהישראלים מבצעים לפחות קנייה אחת באינטרנט בשנה. אבל ישראל היא לא המדינה היחידה עם שוק מסחר מקוון גדול. מדינות נוספות עם שווקים גדולים כוללות את ארצות הברית, יפן, בריטניה, גרמניה וצרפת.

אילו מוצרים נמכרים הכי הרבה?

יודעים מה המוצרים הכי נמכרים באינטרנט? בגדים! ביגוד הוא המוצר הנמכר ביותר באינטרנט, והוא מהווה כמחצית מכלל המכירות. הסיבה לכך היא שהאינטרנט מציע הרבה אפשרויות, החל מבגדים של מותגים מובילים ועד לבגדי יד שנייה. אחרי בגדים, מוצרי אלקטרוניקה הם התחום המסחרי השני הכי פופולרי באינטרנט בישראל. הם מהווים כשליש מכלל המכירות. הסיבה לכך היא שהאינטרנט מציע מחירים טובים יותר מאשר בחנויות הפיזיות. מוצרים לבית ולמשפחה, כמו למשל ספות לסלון, הם גם תחום מסחר פופולרי באינטרנט בישראל. הם מהווים כחמישית מכלל המכירות. הסיבה לכך היא שהאינטרנט מציע הרבה אפשרויות, החל ממצרכים בסיסיים כמו מזון ועד מוצרי חשמל גדולים כמו תנורים ומקררים.

מי קונה יותר?

מסתבר שיש כמה קבוצות דמוגרפיות שעדיפות לעשות קניות מהבית. הצעירים הם הכי חזקים בזה. הם גולשים יותר, יודעים מה הם רוצים, ופחות מתחברים לחנויות פיזיות. העשירים גם נוטים יותר לקנות באינטרנט. הם יכולים להרשות לעצמם לקנות מוצרים יקרים יותר, וגם הם יודעים מה הם רוצים. בנוסף אליהם, האנשים שגרים בערים גם נוטים יותר לקנות באינטרנט. הם פחות תלויים בחנויות פיזיות, ויש להם גישה טובה יותר לאינטרנט.

חווית הקנייה

חנויות מקוונות, כמו שופיפיי, לא רק מציעות מבחר מוצרים רחב במחירים אטרקטיביים, אלא הן גם עושות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות כדי להפוך את חווית הקנייה להרבה יותר נוחה ומעניינת. לדוגמה, חנויות שופיפיי הן ממשק שמשתמש בבינה מלאכותית כדי להציע ללקוחות המלצות מותאמות אישית, מציאות מדומה כדי לאפשר להם להתנסות במוצרים לפני שהם קונים אותם ומחשוב ענן כדי לאחסן ולעבד את המידע של הלקוחות בצורה בטוחה ויעילה. הטכנולוגיות האלה מאפשרות לחנויות מקוונות להעניק ללקוחות חוויה אישית ומותאם אישית יותר, מה שתורם לעלייה במכירות שלהן.

הנוחות

קניות באינטרנט הפכו לדרך הפופולרית ביותר לקנות מוצרים ושירותים בשנים האחרונות. אחד היתרונות הגדולים ביותר של הקנייה המקוונות הוא הנוחות. אתם יכולים לעשות את הקניות שלכם מכל מקום ובכל זמן שנוח לכם, גם אם אתם מחוץ לבית. אתם לא צריכים להתלבש, לצאת מהבית ולעמוד בתורים. אתם פשוט פותחים את המחשב או את הטלפון הנייד שלכם ומתחילים לגלוש.

המחירים

חנויות מקוונות מציעות לעתים קרובות מחירים טובים יותר מחנויות פיזיות. הסיבה לכך היא שהחנויות המקוונות אינן צריכות לשלם דמי שכירות, דמי ביטחון ועמלות אחרות, והן אינן צריכות להחזיק שטח פיזי או להעסיק עובדים. לכן הן יכולות להציע מבצעים והנחות באופן קבוע ללקוחות.

המבחר

באינטרנט תמצאו מבחר עצום של מוצרים שאי אפשר להשוות לו בחנויות פיזיות. אתם יכולים למצוא מוצרים מיוחדים, מוצרים שאינם זמינים בישראל ומוצרים במחירים נמוכים יותר. כל אלה, כי החנויות לא צריכות להתחשב בשטח הפיזי של החנות, לעומת החנויות הרגילות.

הרלוונטיות

חנויות מקוונות יכולות להתאים את ההצעות שלהן באופן אישי לכל לקוח. הן עושות זאת באמצעות שימוש בנתונים על ההיסטוריה הרכישות שלכם, על תחומי העניין שלכם ועל המיקום שלכם. כך, הן מאפשרות לכם למצוא את המוצרים המתאימים לכם ביותר.

לסיכום

קניות באינטרנט הן כבר מזמן דרך חיים לרבים מאיתנו. הן מציעות לנו נוחות, מחירים טובים, מבחר עצום של מוצרים והתאמה אישית של ההצעות. העתיד של הקניות המקוונות נראה מבטיח, ואנחנו צפויים לראות עוד ועוד אנשים עוברים לקניות באינטרנט בשנים הקרובות!

נגישות
גלילה לראש העמוד